Saturday, September 12, 2009

Majlis Berbuka Puasa PETRONAS 2009

Bismillahirahmanirahim & A very good day to bloggers~

On the 090909, PETRONAS held Majlis Berbuka Puasa at Surau Al Muhsinin. Neh pertama kali aku join sebab last year aku berbuka kat hotel Maya sebab aku join workpack challenge session with contractor kat sana. This time around, takdo plak invitation, so dapat lah join majlis berbuka neh.

Lepas ofis hour, lepak jer kat opis sampi kol 6. Then turun ke surau untuk dengar kuliah dari Ustaz Zahazan yang selalu ada kat TV3 tuh bersama-sama Cik Ku and Azman. Aku tertunggu-tunggu nak dengar bacaan al-Quran oleh adik Mohammad TV9 tuh..tapi takdo pon.Mebe kalo aku turun awal dapat dengar kot~

Extract sket isi kuliah hari tuh;

  • Kena banyak beristigfar dan berzikir last 10 days ramadhan
  • Doa banyak n seikhlas mungkin sebab Allah akan makbul
  • Perbanyakkan amalan sunat + tahajud + solat2 sunat yang laen
  • Kepada yang dah kahwin, ikat kuat-kuat kaen anda~
  • Mungkin ini adalah Ramadhan terakhir kita, so kena  bersungguh-sungguh
  • Orang yang buat tahajud akan disenangi ramai orang – muka berseri-seri~

Aku sempat bersalam dengan orang penting PETRONAS – Tan Sri Dato Sri Mohd Hassan Merican, CEO selepas solat maghrib. Juadah yang dihidangkan pon sangat menyelerakan oleh Felda D’ Saji. Lepas solat isya’ sambung plak dengan solat sunat Tarawikh beramai-ramai. Sampi umah kol 10malam.

Bunting~

Felda pon ada katering dah

Lauk Pauk

 Dah abes makan Bersama ex-Saina n ex-UTP si Paksu

 Tarawikh plak..

P/s: Hari nih nak g cari masakan ala-ala Thailand kt …….~ hehe..Jejomss

P/s: Tinggi-tinggi Gunung Kinabalu, Tinggi lagi sayang sama kamooo~ =)