Sunday, September 7, 2008

Puasa


Bismillahirahmanirrahim and a very good day;

Selamat berpuasa kepada semua. Sudah seminggu kita berpuasa di bulan yang mulia nih. Alhamdulillah. Tapi Ramadhan kali ni agak kureng dihayati oleh aku. Mungkin kerana aku tak dapat uruskan masa dengan teratur dan masih dalam kesibukkan menguruskan hal2 berkaitan kerja dan rumah sewa. Well, aku hanya sempat g tarawikh beberapa kali di masjid.

Malam sebelum puasa:
Setelah mendengar amanat yang disampaikan oleh penyimpan mohor besar, maka kami pon bersiap-siap ke Carefour. [aku, Farid n Kurik]. Bukan masjid yang dituju. Sebenarnya kami mencari barang2 kelengkapan rumah seperti washing machine, peti sejuk dan juga barang masak. Kat sini dah missed semayang terawikh berjemaah.*haih*

Hari Pertama:
Sahur dimasak oleh Alang - Nasi Goreng Basah. Why? sebab nasik tuh lembek.. beras murah so biler masak taruk air lebey die lembek giler.. tp Alhamdulillah dapat bersahor bersama2 Tanto dan kawan Alang yang bertamu di rumah kami. Berbuka? Kami beli kat Bazar ramadhan kat Wangsamaju nyer LRT sebab tak larat masak lagik.. 1st day posa kan..

Hari Kedua :
Bersahur dengan nasik dan Ayam Goreng Rempah berserta Telur dadar. Berbuka pulak masak sendirik, Ayam goreng bersama sayur campor. Sedap jugak.

Hari Ketiga - Hari 5:
Aku kat Miri. So berbuka kat KFC for 1stday kat Imperial Hotel then sahur kat hotel selama 2 hari. Hari Last berbuka dalam flight jer. ahaha..sungguh xkenyang. Trima MAS airline sebab berbuka bersama2. Tujuan g Miri adalah g inspect vessel[kapal] untuk kegunaan department aku Hook Up Commissioning. So g la tengok kat Shin Yang Yard kt Kuala Baram. Yang ada hanya Work Boat yang masih di dalam process refurbish. So xde le mende nk inspect sangat. Melainkan tengok derang wat keje sambil amik gambo. huhu

Ok, nk g SOGO carik baju raya. FYI, aku kne g Johor plak sok nih. Next post aku nk crita zaman posa time kanak2 dlu .. best!

Slamat Berposa!

p/s: Happy Birthday kepada Iqbal Farid, Nieja, Rosn, Shafinaz dan Redza PCA.

6 comments:

  1. Selamat menjalani ibadah puasa :)

    xsempat lagi nak beli baju raya.. ish2.. Can't wait to see your next post :D

    ReplyDelete
  2. ko da start puasa belom? ehehee jk. semoga dapat kebaikan di bulan puasa. ;)

    ReplyDelete
  3. selamat berpuasa. rajin2 gi terawih. kalau tak buat je kat bilik :D

    ReplyDelete
  4. ha baju raya tahun ni kaler ape? hehe selamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  5. bluecrystaldude:
    salamt berposa gak~

    ad3ck:
    dah ler..xmo aku gnti2 posa nnti..ko dah byr zakt ke?

    rosli:
    insyaAllah...hi2..rajin2 g masjid

    jazlin:
    kaler ferrari metalic...ntah.. nnti la aku post

    ReplyDelete
  6. aku yg kerja 7 eleven pun jarang dapat berterawih kat surau.

    almost everyday kerja 3pm-11pm. so berbuka pun kat kedai. kdg2 berbuka kat kaunter lagi! sbb ada customer masuk kedai time berbuka. hehe..

    takpe2.. pengalaman beb.. :)

    ReplyDelete

Please leave your comment here =)