Monday, July 21, 2008

Durian Raja Bau

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Sebenarnya aku dalam mood sedih nih. Nak tahu kenapa? Becoz soon I am going to miss my hometown very very much. I'm going to enter my working life soon; next month and that means that I'm gonna have 2 days off for a week. Well, slalunye aku suke amik gambo & update kat blog nih, so lepas nih I'm not sure either what subject should I post at my blog. Nak kene cari External hardisk nih supaya aku bley save sumer gambo2 dalam pc aku dan bawak ke KL. I am going for PIPE (orientatasi) for 3weeks and started working in the office on 21st August 2008. 24 plak CONVO!!! wah2.sempat ke nk lari balik jup ke tanah gersang Tronoh untuk menjejak kaki ku di UTP terchenta~

Btw, sape2 tahu camne nk post PC from satu negeri ke satu negeri laen dengan reasonable cost?? Inform me ASAP ok. Tq

Sekarang, berbalik ke topik blog, Durian!!! Nih la durian yang di tanam oleh abah aku kat depan umah je. Memang manis dan rasa nya super duper sodaapp... hihi..kepada sesape yang minat makan durian tahu le sedap dan lemaknye durian nih kan? Durian nih pelik sket sebab die bukan bulat2 or sfera macam durian2 kat pasar malam tuh... Bentuknye seakan 'Kucing Tidor' sebab tidak semua pangsa ada isik. So kalo sebijik buah nih akan ada ulas yang sangat besar dan sangat kecik. Tp pape pon every year pokok nih mengeluarkan hasil yang amat membanggakan family aku. Terima kasih ibu durian dan terima kasih kepada Yang Maha Esa kerana Beliau yang menentukan segalanya. Kat bawah jugak ada Pulut Durian. This is very very very delicous! superlicious boley?? Tapi hanya untuk peminat durian je le. For me, 5-6 ulas is enough boz if exceeded I am gonna puke. Pulu t Durian nih makan ngn santan yang digaul dengan garam dan dipanaskan sedikit. Then amik beberapa ulas durian dan amik sedikit pulut. Tuangkan sedikit santan yang dipanas tadi dan makan.

SEDAP!

12 comments:

  1. hang nak post dari negeri mana ke mana? klu nak jimat pakai pos malaysia punye servis je. tp klu nak cepat (tp agak mahal) pilih dhl ke. err terliur ku tgk pulut + durian tuh ehehehe.

    ReplyDelete
  2. ad3ck:
    aku nk post dr KEDAH - KL [ampang].. hihi..DHL eh..nnti aku try call DHL tnye rate bpe rm sekilo....

    pulut tuh sekali sekala je mkn..lame2 muak gak..muhahaha

    ReplyDelete
  3. byk je private courier ni..DHL..ABX..
    btw, org klate x gne garam. gne gula
    really reco it. isk..sape suh citer psl durian neh~teringat durian PFK...

    ReplyDelete
  4. yon:
    hihi..sok la aku tepon..bukan nk anto la la nih...tggu dah settle down dlu...skng nih aku xsure lg bpe hari PIPE nih...sb aku dgr kate 2 minggu jek..haih~

    nico:
    sedapkan...skng nih buah kt dpn umh tuh pon dah ade 2 biji je lagik...hhaha..sempat la aku mkn sblum g kl.. tp alhamdulillah sb every year ade hasilnye... penat mama aku bg pakai skirt dan tudung kt pokok tuh kasi jadik betina..muhahaha

    ReplyDelete
  5. aiyooo..sedap ooo durian tu. tambah pulut lagi..memang best. aku dlu pernah makan beberapa biji sampai panas satu badan. hahahaa.

    ko keje mana kat kl ek. aku tak pernah pos barang besar2 so xleh nak rekemen sgt. nape tak bawak je skali.

    ReplyDelete
  6. moroka:
    aku kije kt Carigali KLCC..dok ampang kt Merdeka Villa... tuh la.aku pon xsure cmne nk bawak...hihi.. nnti2 aku try tepon DHL ke pape company wat courier...hihi..

    durian mmg sedap...ade lg 2 bijik menunggu mase untuk jatuh.harap2 smpat la sblum aku g kl nnti... 31/7 last day aku kt umh terchenta... uhuk2

    ReplyDelete
  7. waa..durian kucing tido? sedap tu..tp akak xberapa kuat da nk mkn durian sekarang ni..lebih2 lagi pulut..xmknn langsung..

    ReplyDelete
  8. Tak yah la pos. Kumpul duit, pas tu beli la laptop nnt. Sure boleh nya!

    ReplyDelete
  9. wah dah lama tak makan durian! Balik Johor ar baru makan. hehe

    ReplyDelete
  10. kak suhada:
    hihi...sedap ooo sy suke durian so much!!!..mebe akak dah lme sgt mkn durian smpi dah muak nk mkan...tp sy hanye bley mkn bila teringin jek...kalo ade dpn mata, tp xteringin nk mkn pon xleh gaks...

    yeop:
    hmm..mmg ade niat nk bli lappy..tp aku syg pc aku kt umh...dah ade 3 bijik pc kat umah aku tau dak!!! membazir kan namenye... at least aku bley on line nnti... sangap ooo xde tenet kt umah...
    bluecrystaldude:

    ReplyDelete
  11. bluecrystaldude:
    blik johor bley mkn free eh..msti ade dusun kan...better be hurry coz the durian season will ended soon~

    ReplyDelete

Please leave your comment here =)