Saturday, April 30, 2011

Tinggal Kenangan

Salam,
Semalam tanggal 29 April 2011 my Baby Whitty Myvi SE White (WST1664) went missing at parking lot LRT Wangsamaju KL.

#Flash back#

Pagi jumaat, hujan renyai2. Aku bangun awal dan tak tido semula slepas subuh. Kol815 kuar dari umah dan ada satu parking space available kat parking LRT tuh. Seingat aku, nih kali ke 2 aku park kat situ sebab selalu penoh.

Parking,kunci stereng and lock kereta and aku meniti atas divider longkang tuh sebab ada air bertakong. Di opis, meeting, settle work order, solat jumaat and makan2 before balik selepas magrib.

Aku pasti memang disitu tmpat parking pagi tadi. 3kali aku ulang alik cari kelibat myvi SE puteh itu, namun kecewa. Terus telefon Abah then telefon 999.

Buat official report kat Balai Polis then balik umah. Thanks to kengkwan yang broadcast news nih dalam fB segala.Really appreciate it.

It's long weekend so bank tutop smpi Selasa depan. Aku terpaksa pospone flight gih BTU offshore after settle documentation.

Kepada sang pencuri, semoga diberi hidayah. Dia ada reason kenapa mencuri. Dah ditetapkan Allah dalam lipatan hidup aku. So redha dengan apa yang terjadi. Dia tidak akan bebankan hambaNya dengan apa yang tak mampu ditanggung oleh hambaNya.

Kepada Baby Whitty, w/pon dah bercerai spare parts, sport rim , engine dan other components, thanks for being with me for 1yr and 9months. From KL-JB-Trganu-Kedah. No scratch and never break down all this while. We are not meant together. I am gonna miss you! My first car ever!!!

Kepada kawan2, beware and take extra precaution. Maybe put stereng lock and break lock as well and make research on the parking history.

Hopefully there is silver lining ahead. Live must go on. InsyaAllah.

Thanks for reading.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

  1. lor...apa la jahatnye manusia nih nak mencuri. semoga beroleh rezeki yang lebih banyak selepas ni.

    ReplyDelete
  2. ko dh kunci stereng pon kena lagi ke bro??..aiyo..bahaya gini nih..

    ReplyDelete
  3. salam..pityaa?? sori dh lama xbuka blog ko dan jg blog sendiri..takziah..semoga kete no2 lbh besar dan gah :)

    ReplyDelete

Please leave your comment here =)