Bismillahirahmanirrahim and a very good day;
Kawan-kawan, ini adalah luahan hati aku yang sakit sangat terhadap servic Celcom Broadband. Hampir seminggu aku mengunggu penyambungan connection aku. Tetapi masih hampa. Kronologi bermula hari sabtu hari raya ke 4 sehingga detik ini aku masih menunggu. Yang sedih, harapan palsu yang diberikan oleh operator Celcom telah membuat diriku menjadi tawar hati dengan Celcom. Arrgghhh... Hampir setiap kali aku menelefon customer care untuk bertanyakan status penyambungan connection aku, tetapi jawapan yang diberi hanyalah untuk menyedapkan hati.
Hampir setiap kali aku mendengar ungkapan yang sama setelah hampir 5 kali menefon mereka... seminggu sudah berlalu, tapi masih hampa menunggu...
"Sebelum ini, aku menatang bagai minyak yang penuh, tapi sekarang mungkin tidak lagik"
Kawan-kawan, ini adalah luahan hati aku yang sakit sangat terhadap servic Celcom Broadband. Hampir seminggu aku mengunggu penyambungan connection aku. Tetapi masih hampa. Kronologi bermula hari sabtu hari raya ke 4 sehingga detik ini aku masih menunggu. Yang sedih, harapan palsu yang diberikan oleh operator Celcom telah membuat diriku menjadi tawar hati dengan Celcom. Arrgghhh... Hampir setiap kali aku menelefon customer care untuk bertanyakan status penyambungan connection aku, tetapi jawapan yang diberi hanyalah untuk menyedapkan hati.
" Okey En. Hafizd, saya dah report kt bhagian yang berkenaan dan Encik hanya perlu tunggu selama 24 jam "
Hampir setiap kali aku mendengar ungkapan yang sama setelah hampir 5 kali menefon mereka... seminggu sudah berlalu, tapi masih hampa menunggu...
Don't worry too much about celcom broadband, my brother is having the same problem :P
ReplyDeleteMoroka:
ReplyDeleteAku suke bangat sama Celcom, tp sebab hal yang macam nih yg aku benggang sangat. Mse suh beli, macam2 boley, cepat la, ok la, rugi la xhamik... skng ape cer? pastu, masing2 menyalahkan dpmtn laen, xwat report la, xwat itu la ini la.. haih... aku mmg hangin tol lah...
24 minggu kot. huhu
ReplyDeletehuhu..sabaw sabaw dik..
ReplyDeletecelcom?
ReplyDeleteces ces..same je dgn i..
i call celcom center, wt report, but nomaction taken.n the same prob happened!
boolah:
ReplyDeleteho2..streamiyxs pon suku sakat celcom gaks.. haih.. mengom...
ad3ck:
bukan 24 minggu.. 24 tahun kot~
kak suhada:
ReplyDeletemlas nk pkir la kak.. biar la celcom ngn labu2 nye.. kata jer tolong orng melayu.. mcm nih ler.. msa awal2 beria suh tkar ke celcom.. isk2 xleh tahan betol.. bler dah mcmnih. lg hampeh...
lun:
u got the same prob too?? well, i am not alone.. mmg sah xbuat keje.. ckp problem mcm nih mmg slalu jadi.. tp xde post mortem or action nk settle down kan..
ur nt hepi with celcom broadband?hahahhha... tukar je la gne yg len
ReplyDeleteI faced the same problem with my streamyx for 5 months now masih macam tu. Samapi I kena tulis surat kat GM dia org. Itu pun tak de apa2 tindakan.. Apa lah nak jadi dgn service provider kat MAlaysia ni.
ReplyDeleteoit.. aku nya jd cm lmbat.. x kna capped.. rate tak smpai 100 kot.. awat a?
ReplyDeleteoit.. aku nya jd cm lmbat.. x kna capped.. rate tak smpai 100 kot.. awat a?
ReplyDeleteSorry dah lame xsinggah. Hehe.. Agak busy sket dgn dunia sendiri.. :)
ReplyDeleteHey, did I tell you I currently use Celcom Broadband too? Remember once you urged me to use it? hehe. I did actually. and till now, the service is still okay. Hope everything will get better with your connection :D