Friday, September 4, 2009

Selagi ada RINDU

Bismillahirahmanirahim & A very good day to bloggers~

Aku terkedu sejenak dengar adik bongsu aku menyanyi bait2 lirik lagu dari Pak Long bertajuk “Selagi Ada Rindu” nih mase dalam kereta gi majlis Convocation adik pompuan aku couple of week ago. Seketul-ketul kuar lirik tuh dari mulut dia yang petah tuh. Memang tak dinafikan lirik lagu nih sangat sedap! Dan budok nih plak memang kuat menyanyi smpi kawan2 mama aku dah ingat kat dia~ Kalo dah post entry kekeluargaan nih, tentunya sudah ‘homesick’.

Pendekar SyafiQ

Aku penah tengok kat youtube video gambo orang gantung diri dek ditinggalkan kekasih hati  dengan berlatarbelakangkan lagu “Selagi Ada Rindu” nih. Ala ala berhantu gak ler..Macam lagu “Cinta Tiga Segi” tuh. Cuba korang try search kat YouTube.com.

Selagi Ada Bulan Mentari
Selagi Ada Berkasihani
Selagi Ada Bulan Dan Bintang
Selagi Ada Berkasih Sayang
Selagi Ada Ombak Dan Laut
Selagi Hatiku Terpaut
Selagi Ada Turunnya Hujan
Selagi Ada Rahmat Tuhan
Selagi Ada Langit Dan Bumi
Selagi Cintaku Bersemi
co
Selagi Ada Waktu
Selagi Ada Rindu
Biar Beribu Batu
Ingin Aku Bertemu
Oh Kasih (Oh Kasih)
Damailah (Damailah)
Engkau Disana
Ku Berdoa (Ku Berdoa)
Pada Tuhan (Pada Tuhan)
Agar Kau Bahagia

Lagu: Pak Long
Lirik: Pak Long

Pak Long - Selagi Ada Rindu  <—Download kat sinih

Pak Long - Selagi Ada Rindu (Versi Asal)  <—Download kat sinih gok

P/s: Dah limpas tengah bulan Ramadhan, invitation berbuka pon berderet2 lah datang~ Selamat Berpuasa & Selamat Beramal~!

P/s/s: Tetiba rasa nak maen bunga api~ Sape yg jadi tokan sila angkat tangan~!! hehe

11 comments:

  1. homesick? pe lagi... zasss pulang ke kampung la.. bole main mercun sama bunga api....

    ReplyDelete
  2. da dgr..
    sedap lagu tuh.
    lirik simple tp punya mksud mendalam

    elagi Ada Langit Dan Bumi
    Selagi Cintaku Bersemi

    ReplyDelete
  3. lagu ape tu
    tak pernah tahu lak
    bleh dgr ni

    ReplyDelete
  4. amboi sempat homesick no walaupun sibuk ngan majlis berbuka..
    Kak Iza akan balik awal utk raya nanti, cuti dah lulus.. 2 minggu. sempatlah berpuasa lama sikit kat umah kehkehkeh

    ReplyDelete
  5. NiSa:

    hihi...tpe2 lagi 2minggu ja..lpas nh nk balik raya dah..ngeh ngeh..

    ReplyDelete
  6. Lun:

    yoosshhh~!! u r damn rite beb~ soddaapp kan... byngkan adik aku ingt bait2 lirik lagu tuh..dang!

    ReplyDelete
  7. Intan izani:

    hehe..silalah dgr...kt youtube or download kt link tu yerr

    ReplyDelete
  8. kak Iza:

    bagus2..balik awal celebrate kt ghumahh..raya nnti jmputlah datag umah yer..cceewwaah..dah siap invitation raya~ ngeh ngeh

    en_me:

    rindulah ituuu..heheh

    ReplyDelete
  9. glak byk invitation...aku kt sini bli kt bazar je...kedai ade 15bijik...tensi gue mkn bnd sme..

    ReplyDelete
  10. Farid:

    yosshh..kedai kt pekan udang tuh kan? heheh..tak besh2...KL n kampung gue much2 more better...

    tp aku n peja n muaz pnh g kat area2 stesen bas tuh..lg bnyk..

    pastu masuk felda apa ntah..tuh pon rmai gak org..

    ReplyDelete

Please leave your comment here =)