Sunday, September 27, 2009

Dari Tikam Batu – Alor Setar – Jitra|Syawal 1430H

Bismillahirahmanirahim & A very good day to bloggers~

Hari nih genap seminggu raya dan juga hari raya 6 bagi yang berpuasa sunat 6 hari bermula raya ke dua.Selamat Hari Raya 6 kepada semua. Seperti yang digembar-gembur kan pada entry2 sebelom nih tentang RAYA SAKAN, sememangnya raya kali nih sangat bermakna.

Tak kesahlah berhabis untuk budget duit raya kanak-kanak dan juga penat lelah berjalan ke rumah sanak saudara dan sahabat handai membalas kunjungan~ Dari Tikam Batu ke Alor Setar dan berakhir di Jitra.

Pagi semalam, si Sayuthy n keluarga datang beraya ke rumah aku nun jauh di Jitra. Yer lah, dah janji kan nak datang. Alhamdulillah, bley tengok secara live anak dia yang chumel tuh Si A’isyah! dan juga isteri beliau Najmi Munirah. Boolah tetiba ja jadi photographer bertauliah~ hoho

Petang plak, aku sekeluarga gi anto adik yang sekolah kat MAktab Mahmud dan terus beraya kat Taman Mergong umak Pak Ndak.  Sms la si Sayut ckp aku dekat2 area Shahab Perdana. Terus die tepon suh gi umah dia coz dekat jah Jitra dari situ. Pak Ndak pon cakap dekat so terus ON pegi membalas kunjungan umah Sayut nih. Makan Laksa Goreng! sedap mak dia masak, tapi aku a little bit kenyang coz dah dinner kat umah Pak Ndak.

Sampi rumah kol11.30 lepas gerak dari Jitra kol 1040 camtuh lepas berbual panjang ngn mak & ayah Sayut. Aku postpone balik hari nih sebab ade lagi open house kat umah Pak Su malam nih. So, balik KL sok pagi since aku memang cuti sampi senin.

Selamat Berkeje semua & Selamat Hari Raya!

sayuthy family

sayut yut

10 comments:

  1. hey ho pitya! happy hari raya.
    da lik kl?
    jmputla beraya

    ReplyDelete
  2. Lun:

    dah smpi tadi...umah hg kat mana? hehe

    ReplyDelete
  3. Intan Izani:

    hehe..ingt nk balik smlm, tp ada open house plak..so tak jadi cancel cuti hari nih~

    aja2 fighting! keje keje keje mode ON!

    ReplyDelete
  4. Hafiz,

    gambar2 kerabat tak masukkan ke..P'cik asyik dok tanya jerrrrrr..

    ReplyDelete
  5. sakan sungguh raya hg tahun ni...raya haji nk sakan dak...btw thnk duit raya kat A'isyah...

    ReplyDelete
  6. en_me:

    hehe..yosshhh...jadik bahan plak cuti lama2 kt opis tuh =)

    ReplyDelete
  7. Makcik Fathiah:

    erk..gmbo2 tuh belom edit lg..nti yer..tunggu~

    ReplyDelete
  8. Sayut yut:

    tu la pasal..thanks to baby Whitty gak..baby D80 gak..hehe..

    tahun depan aku wat lontong plak~ heheh =P

    anak hg memang chomel! tape2..nnti kasi duit raya kat aku plak~

    ReplyDelete

Please leave your comment here =)